Konsultacje
Wyniki odległe badań klinicznych potwierdzają skuteczność zabiegu na poziomie 95% zamkniętych naczyń żylnych. Są to wyniki porównywalne z systemem wewnątrzżylnej termoablacji radiowej Venefit Closure Fast.
Zabieg z wykorzystaniem VenaSeal został opracowany tak,aby skrócić czas rekonwalescencji. Wielu pacjentów prowadzi normalną aktywność bezpośrednio po zabiegu. Lekarz pomoże zdecydować kiedy możliwy będzie powrót do normalnej aktywności.
W zabiegu VenaSeal do zamknięcie żyły powierzchownej wykorzystywany jest klej. Zabiegi z zastosowaniem energii cieplnej wykorzystują ciepło do zamknięcia żyły. Intensywne ciepło wymaga zastosowania odpowiedniego znieczulenia. Zabiegi te są zwykle wykonywane w znieczuleniu podpajęczynówkowym lub rozległym znieczuleniu miejscowym tzw. tumescencyjnym. W zabiegu VenaSeal znieczulany jest tylko punkt dostępu do chorej żyły.
Pacjenci mogą chodzić bezpośrednio po zabiegu i zwykle powracają do normalnego trybu życia w ciągu jednego dnia. Potwierdzono klinicznie, że po zabiegu zamykania żył VENEFIT – VNUS™ pacjenci powracają do normalnego trybu życia i pracy szybciej niż po zabiegu laserowym i konwencjonalnym usuwaniu żył.[1,3,4]*
Pacjenci zgłaszali niewielkie blizny lub brak blizn, podbiegnięć krwawych i obrzęków po wykonaniu zabiegu zamknięcia żył. Dane kliniczne wskazują, że u 67% pacjentów nie było żadnych krwawych wybroczyn już 48 godzin po zabiegu.[1,3,4]*
Zabieg zamykania obejmuje tylko chore żyły, które nie nadają się do pomostowania. Jeśli konieczna będzie operacja wszczepienia pomostu chirurg może wykorzystać inne, zdrowe naczynia krwionośne.
Objawy są skutkiem zmienionej chorobowo żyły powierzchownej, mogą ustąpić zaraz po jej zamknięciu.
Większość pacjentów odczuwa nieznaczne dolegliwości bólowe lub nie odczuwa ich wcale podczas zabiegu ambulatoryjnego.Co dzieje się z klejem VenaSeal?Do zamknięcia żyły wykorzystywane są bardzo małe ilości kleju VenaSeal. Z upływem czasu organizm w naturalny sposób go wchłonie.
Pacjenci informowali o odczuwaniu niewielkiego lub nie odczuwaniu żadnego bólu. Potwierdzono klinicznie, że zabieg zamykania żył VENEFIT – VNUS™ jest mniej bolesny niż zabieg laserowy i konwencjonalne usuwanie żył. [1-3]*
Wielu pacjentów odczuwa natychmiastowe ustąpienie takich objawów jak ból, uczucie ciężkich nóg i zmęczenia. Pełne korzyści z zabiegu są osiągane w ciągu 1–2 tygodni.[1]*
Podczas konwencjonalnego usuwania żył wykonuje się nacięcia w pachwinie i na łydce i do chorej żyły wprowadza się narzędzie do usuwania żyły w celu wyciągnięcia żyły z nogi. W zabiegu zamykania żyły wykonuje się tylko jedno małe nacięcie w miejscu wprowadzenia cewnika, a następnie żyła zostaje zamknięta i pozostawiona na miejscu. Minimalnie inwazyjny zabieg zamykania żył pozwala na uniknięcie bólu i krwawych wybroczyn związanych z konwencjonalnym chirurgicznym usuwaniem żył. Termoablacja żyły odpiszczelowej lub odstrzałkowej uzupełniana jest niejednokrotnie miniflebektomią estetyczną polegającą na usunięciu poszerzonych uwypuklających się naczyń żylnych umiejscowionych tuż pod skórą.