Dr n. med. Tomasz Hamera w roku 2014, 2015 i 2016 przeprowadził największą ilość zabiegów techniką VENEFIT Closure Fast w Polsce (dane firmy Covidien i Medtronic).

Najważniejsze zalety zabiegu VENEFIT
  • Ustąpienie objawów przewlekłej choroby żylnej – obrzęków, uczucia ciężkości nóg.

• Poprawą wyglądu kończyny dolnej z minimalnymi lub bliznami.

• Krótki czas trwania zabiegu – od 30 do 60 min.

• Możliwość przeprowadzenia zabiegu w każdym znieczuleniu, w zależności od preferencji pacjenta.

• Możliwość operowania jednoczasowo obydwu kończyn dolnych.

• Możliwość przeprowadzenia zabiegu się o każdej porze roku nie wyłączając okresu letniego.

System obliteracji naczyń VENEFIT zamyka zmienione patologicznie naczynia żylne, eliminując tym samym problem refluksu. Zabieg wykonuje się w trybie chirurgii jednego dnia. Pacjent jest przyjęty do kliniki w dzień zabiegu. Po wykonaniu zabiegu pacjent najczęściej szybko powraca do zwykłej aktywności w ciągu jednego dnia, przy minimalnych dolegliwościach bólowych po leczeniu.

Zabieg zamykania żył VENEFIT Closure Fast w sposób powtarzalny wykazuje lepsze wyniki jakości życia pacjentów, mniejszy ból, mniej wybroczyn, mniej powikłań i powrót do normalnego trybu życia w krótszym czasie w porównaniu do zabiegu laserowego i konwencjonalnego chirurgicznego usuwania żył.

Od maja 2007 roku w piśmiennictwie naukowym ukazały się 53 prace, w tym 4 wyniki badań randomizowanych i 10 rozdziałów w pozycjach książkowych, omawiające wyniki stosowania metody VENEFIT Closure Fast.
Opublikowane wyniki badań klinicznych omawiają pięcioletni okres obserwacji chorych poddanych zabiegowi VENEFIT. Potwierdzają one długotrwały efekt kliniczny dowodzący, że zabieg Closure Fast zapewnia trwałe ustąpienie dolegliwości związanych z refluksem żylnym.

Etapy zabiegu:
  1. Konsultacja chirurgiczno-anestezjologiczna pacjenta przed zabiegiem.
  2. Badanie USG Doppler żył operowanej kończyny przed zabiegiem połączone z tzw. mappingiem – dokładnym oznaczeniem żył na kończynie dolnej.
  3. Przygotowanie pacjenta na stole operacyjnym.
  4. Znieczulenie dobierane jest do stopnia zaawansowana choroby żylnej oraz przewidywanego czasu trwania zabiegu. Anestezjolog podczas konsultacji przed zabiegiem proponuje najbezpieczniejszy dla danego pacjenta sposób znieczulenia. Może to być znieczulenie miejscowe w połączeniu z sedacją, znieczulenie podpajęczynówkowe czy znieczulenie ogólne z wykorzystaniem tzw. maski krtaniowej.
  5. Wyizolowanie i uzyskanie dostępu do niewydolnej żyły odpiszczelowej lub odstrzałkowej.
  6. Wprowadzenie do chorej żyły odpiszczelowej cewnika termoablacyjnego Closure Fast.
  7. Potwierdzenie – USG – obecności cewnika na odpowiedniej wysokości żyły.
  8. Uruchomienie generatora fal radiowych – wzrost temperatury końcówki roboczej cewnika.
  9. Wysuwanie cewnika z żyły – ablacja poszczególnych odcinków chorej żyły aż do jej całkowitego zamknięcia.
  10. Ciągły monitoring zamykanej żyły przy pomocy USG wraz z natychmiastową oceną skuteczności zabiegu.
  11. W zależności od stopnia zaawansowania choroby zabieg uzupełniany jest miniflebektomią – estetycznym usunięciem poszerzonych splotów żylnych.
  12. Po zabiegu w miejscu wprowadzenia cewnika zakładany jest zwykły bandaż oraz ewentualnie dodatkowy ucisk – pończocha – przyspieszający gojenie. Po ustąpieniu znieczulenia pacjent może normalnie chodzić.

Dr Hamera zaprasza także na zabiegi z wykorzystaniem rewolucyjnego systemu leczenia niewydolnych naczyń żylnych z wykorzystaniem kleju medycznego VenaSeal.

System zamykania żylaków VenaSeal to wyjątkowa, małoinwazyjna, nietermiczna  metoda leczenia żylaków nie wymagająca rozległego znieczulenia oraz minimalizująca potrzebę noszenia pończoch uciskowych umożliwiając pacjentom powrót do normalnej aktywności natychmiast po wykonanym zabiegu.

System VenaSeal wykorzystuje zasadę działania klejów tkankowych z grupy cyjanoakrylatów. Jest on  medycznym klejem przeznaczonym do bezpiecznego zastosowania wewnątrznaczyniowego,  który zamyka chore, niewydolne naczynie żylne. System dostarcza niewielkie ilości kleju medycznego do chorej żyły, następnie klej powoduje jej zasklepienie, a przepływ krwi jest przekierowany do pobliskich, zdrowych żył.

System VenaSeal zawiera w sobie ideę bezbolesnego i wyjątkowo skutecznego sposobu leczenia niewydolności żylnej, co potwierdzają wyniki badań klinicznych przeprowadzonych na terenie Stanów Zjednoczonych Ameryki.

Przebieg zabiegu Vena Seal
Zabieg przeprowadzany jest w profesjonalnej sali operacyjnej gdzie poza zespołem chirurgicznym czuwa nad pacjentem anestezjolog.

Zabieg VenaSeal przeprowadzany jest w znieczuleniu miejscowym wykonywanym jedynie w miejscu uzyskania dostępu do chorego naczynia żylnego. Po znieczuleniu do żyły wprowadzany jest cewnik (wąska, pusta w środku rurka). Cewnik umieszczany jest pod kontrolą ultrasonograficzną w chorym odcinku naczynia żylnego. Następnie poprzez wymienioną rurkę do światła żyły podawany jest klej medyczny, który w ciągu kilku sekund zasklepia chore naczynie żylne. Po zamknięciu chorej żyły cewnik jest usuwany, a w miejscu wkłucia zakłada się pojedynczy opatrunek.

MG_0870-Edit

Po zabiegu pacjent przebywa przez krótki czas na sali pozabiegowej po czym może w pełni bezpiecznie opuścić klinikę.

Jaka jest skuteczność systemu VenaSeal?
Wyniki odległe badań klinicznych potwierdzają skuteczność zabiegu na poziomie 95% zamkniętych naczyń żylnych. Są to wyniki porównywalne z systemem wewnątrzżylnej termoablacji radiowej Venefit Closure Fast.

Kiedy moje objawy ulegną poprawie?
Objawy są skutkiem zmienionej chorobowo żyły powierzchownej, mogą ustąpić zaraz po jej zamknięciu.

Kiedy mogę powrócić do normalnej aktywności?
Zabieg z wykorzystaniem VenaSeal został opracowany tak,aby skrócić czas rekonwalescencji. Wielu pacjentów prowadzi normalną aktywność bezpośrednio po zabiegu. Lekarz pomoże zdecydować kiedy możliwy będzie powrót do normalnej aktywności.

Czy zabieg z zastosowaniem VenaSeal jest bolesny?
Większość pacjentów odczuwa nieznaczne dolegliwości bólowe lub nie odczuwa ich wcale podczas zabiegu ambulatoryjnego.

Czy po zabiegu z wykorzystaniem VenaSeal powstaje zasinienie?
U większości pacjentów występuje nieznaczne bądź nie występuje żadne zasinienie po zabiegu VenaSeal1.

Co dzieje się z klejem VenaSeal?
Do zamknięcia żyły wykorzystywane są bardzo małe ilości kleju VenaSeal. Z upływem czasu organizm w naturalny sposób go wchłonie.

Czym zabieg z zastosowaniem VenaSeal różni się od zabiegów z wykorzystaniem energii cieplnej?
W zabiegu VenaSeal do zamknięcie żyły powierzchownej wykorzystywany jest klej. Zabiegi z zastosowaniem energii cieplnej wykorzystują ciepło do zamknięcia żyły. Intensywne ciepło wymaga zastosowania odpowiedniego znieczulenia. Zabiegi te są zwykle wykonywane w znieczuleniu podpajęczynówkowym lub rozległym znieczuleniu miejscowym tzw. tumescencyjnym. W zabiegu VenaSeal znieczulany jest tylko punkt dostępu do chorej żyly.